e-Fatura Nedir?

Türkiye’de 397 sıra no.lu VUK tebliğine ile hayata geçirilen ve 5 Mart 2010 tarihinden itibaren uygulamada olan e-fatura, veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen, VUK gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin merkezi bir platform (GİB) üzerinden gerçekleştirildiği elektronik bir belgedir.
E-fatura yeni bir belge türü olmayıp, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yönetilen e-fatura uygulamasında amaç tek format ve standarda göre satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistem oluşturmaktır. Bunun için yurt dışı uygulamalar incelenerek başarıya ulaşmış e-fatura işleyişleri dikkate alınmış ve Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açık kaynak bir standart olan XML tabanlı ticari hayatın tüm süreçlerini içerecek şekilde etiketlemelere sahip olan uluslararası bir standart olan UBL-TR benimsenmiştir.

e-Fatura Kimlere Zorunlu? e-Fatura Zorunluluğu ?

eFatura Mükellef zorunlulukları aşağıdaki gibidir.
  • 2018 Cirosu 10 Milyon + 01.01.2020 tarihine kadar
  • 2018 ve 2019 Cirosu 5 Milyon+ 01.07.2020 tarihine kadar
  • 2020 ve Sonrası İzleyen yılın Temmuz ayına kadar
  • ÖTV Kanununa ekli (I) 01.07.2020 tarihine kadar
  • ÖTV Kanunu III Sayılı Liste imal, ithal edenler 01.07.2020 tarihine kadar
  • ÖTV I ve III Sayılı Liste 2020 den İtibaren Takip eden 3 ay içinde
  • Aracı hizmet sağlayıcıları, İnternet Üzerinden Reklamcılık 01.07.2020 tarihine kadar
  • Komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticareti 01.01.2020 tarihine kadar
  • Bavul Ticareti Yapanlar 01.07.2020 tarihine kadar
  • 2020 sonrası;
  • Aracı hizmet sağlayıcıları, internet reklamcılığı Kuruluştan 3 ay sonra
  • Komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticareti Başlangıçtan 3 ay sonra

e-Fatura Yöntemleri Nelerdir?

GİB Portal Yöntemi
GİB tarafından, mükelleflerin e-fatura uygulamasından yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla geliştirilen, temel fonksiyonları bünyesinde barındıran bir web uygulamasıdır.
 
Entegrasyon Yöntemi
Bilgi işlem Sisteminin Entegrasyonu Sistemi, kendilerine ait bilgi işlem sistemini Başkanlığın sistemine entegre ederek 7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilecek mükelleflerin kullanabilmelerini sağlayan yöntemdir.
 
Özel Entegrasyon Yöntemi
Faturalama ihtiyaçları farklılık gösteren veya çok sayıda fatura düzenleyen mükelleflere, kendilerine ait bilgi işlem alt yapısının yetersiz olması halinde teknik yeterliliğe sahip bir özel entegratörün bilgi işlem sistemi vasıtasıyla elektronik fatura alıp gönderebilme imkanı sağlayan yöntemidir.
 

e-Fatura Geçiş Süreci Nasıldır?

E-fatura geçişi için aşağıdaki adımlar izlenir.
  1. Mali Mühür Başvurusu / Firma tarafından kamuSM üzerinden, destek için satis@izibiz.com.tr a mail atınız.
  2. GİB üzerinden resmi eFatura Başvurusu  / Firma tarafından efatura.gov.tr üzerinden, destek için satis@izibiz.com.tr a mail atınız.
  3. Özel Entegratöre başvuru / / Firma tarafından İZİBİZ web sitesi üzerinden Aktivasyon Formu ile, destek için satis@izibiz.com.tr a mail atınız.
  4. Özel Entegratör tanımlama ve aktivasyonları  / İZİBİZ tarafından destek için satis@izibiz.com.tr a mail atınız.
  5. Mali Mühür ile Aktivasyon  / İZİBİZ tarafından mali mühür gelince, destek için destek@izibiz.com.tr adresine başvurunuz.
  6. Canlıya geçiş / İZİBİZ tarafından, destek için destek@izibiz.com.tr adresine başvurunuz.

Mali mühür başvurusu için tıklayınız.
https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go 


GİB üzerinden resmi e-fatura başvurusu için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.
https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/


Daha sonra aşağıdaki linkten Aktivasyon Formunu doldurabilirsiniz.
https://www.izibiz.com.tr/index.php/urun-ve-hizmetler/e-fatura-destek/efatura-earsiv-fatura-edefter-edefter-saklama-eirsaliye-emustahsil-eserbest-meslek-basvuru